Beter laat dan nooit: "vervolg Azie" - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nikky, Marijke & Britt - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit: "vervolg Azie" - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nikky, Marijke & Britt - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit: "vervolg Azie"

Door: Nikky Marijke en Britt

Blijf op de hoogte en volg Nikky, Marijke & Britt

22 April 2014 | Vietnam, Hanoi

Dat we niet erg goed zijn in het bijhouden van reisverslagen mag inmiddels duidelijk zijn... We zijn inmiddels al in Australie (oftewel 2 stops verder).. Maar alsnog evebnin vogelvlucht door de rest van onze reis in Azie..
Next stop: Sapa! Sapa is een klein plaatsje ten Noorden van Hanoi. Er leven daar veel verschillende stammen en het leek ons leuk om te zien hoe dat er aan toe gaat. We kwamen heel vroeg 's ochtends aan met de nachttrein en bij aankomst werden we meteen omringd door allemaal vrouwtjes van verschillende stammen die graag armbandjes aan je verkopen en je rond willen leiden. We besloten bij de toerist office een tour te boeken voor 2 dagen. We werden rondgeleid door een meisje (18 jaar) die daar zelf woonde. We wandelde door prachtige rijstvelden. Naast onze leidster liepen er ook nog andere vrouwen van stammen mee plus de kids. Waarvan we eerst nog dachten wat schattig dat ze dat hele eind meelopen, werd het op en geven moment wel duidelijk dat er een punt kwam dat je dingen van ze moest kopen haha. Vooruit, weer een armbandje aan onze collectie toegevoegd. Aangezien het TET (oud en nieuw) was, werden we door het meisje bij haar thuis uitgenodigd voor een speciaal TET diner. Op het menu; varken (die ochtend geslacht). Maar dan ook alles van het varken. Zo schepte we alle 3 al heel enthousiast op uit een lekker ogende bakje.. Gelukkig was de jongen tegen over ons nog hongeriger, en kon ons net op tijd vertellen dat dat lekker uitziende bakje beenmerg en bot was.... Dan alleen maar de bakjes die er bekend uitzagen. Die avond sliepen we in een homestay en aten daar weer en kregen "heerlijke" rijstwijn. Volgende dag trokken we weer verder.Volgende stop was Halong Bay!Waar we met een boot over de prachtige zee met uitstekende rotsstukken vaarden. Die nacht sliepen we op Katba Island en de dag daarna vaarde we weer terug. Het concept was wat toeristisch, maar ach we hebben genoten van de zon en de boot :).Die zelfde dag vlogen we van Hanoi naar Hoi An! Hoi An is echt een ontzettend leuk en schattig plaatsje. Allemaal lampioenentjes door de straten. In Hoi An hebben we lekker een paar dagen gerelaxed. Vooral even bijgekomen van en eerdere reis en voor het eerst op het strand gelegen. Waar we heeeel erg aan toe waren, dus gelijk maar 4 dagen hebben gedaan :).En we hebben een kookcursus gedaan. Dat was heel erg leuk. We werden door een man met de fiets opgehaald van het hostel. Hij leiden ons rond door de omgeving. Op de plaats van de cursus werd het ons duidelijk dat de man ook de kok was. Hij leerde ons hoe je van verschillende groentes hele leuke decoraties kon maken voor op het bord. Vervolgens hebben we loempiaas, soort pannenkoekjes, stoofpotje en salade gemaakt. Errug lekker! Na Hoi An door met de nachtbus naar Ho Chi Min City. Vanuit daar zijn we naar de Guchi tunnels geweest en naar het War museum. Erg indrukwekkend.De volgende dag zijn we naar de Mekong Delta gegaan. We hadden vanuit daar een tour geboekt waarmee we met een prive bootje naar verschillende eilandjes gingen. We hebben daar onder ander in een Gondel gevaren met leuke hoedjes op ons kop (Enig voor de foto...).Vanuit Hochimincity hebben we de nachtbus genomen naar hetvolgende land: Cambodja!Eerste plaats was Plhom phem.Vanuit daar zijn we naar de killingfields gegaan. Hele indrukwekkende en heftige tour. Die zelfde dag zijn we naar de s21 gevangenis geweest.Volgende dag naar marktje geweest en een beetje gewinkeld. Om de 5 meter zit wel een juwelier daar. Dus tja, dan wordt lastig om niet iets te kopen he. Dus Marijke en Britt hebben leuke goude ringen gekocht.Vervolgens door naar Siem Reap. Vanuit daar zijn we met de fiets naar Angkor Watt geweest. Hele mooie tempels (je moet maar even een fotootje bekijken, beetje lastig uit te leggen).Die dag erna zijn we voor 2dagen vrijwilligerswerk gaan doen op de Song Samart school. We hadden hier van twee jongens in Azie van gehoord. Het leek ons erg leuk en toevallig genoeg hing er in ons hostel ook een advertentie. Het was een gratis school waar kinderen na de normale school Engels konden leren. De school was opgericht door een ex monk Song en de school was inmiddels uitgebreid naar 2 scholen. We hebben engels klasse bijgewoond en een beetje begeleid. En de dag erna hebben we de nieuwe school geschilderd. We hadden allemaal spelletjes tegen de wand aan geschilderd. Het was echt een hele gave ervaring!! Jammer genoeg hadden we niet meer tijd dan 2 dagen...Laatste stop van de reis in Azie waren de eilanden van thailand. Eerste eiland was Ko Tao. Waar we weer herenigde met een groot deel van de groep die we in Pai hadden ontmoet. Vervolgens gingen we met de hele groep door naar Ko Phi Phi. Waar we het einde van onze reis afsloten met heerlijke boottochtjes rondom Ko phi phi, vele strandfeestjes & vele strawberry moijto buckets...Vervolgens gesloopt door naar een andere bestemming.. voor Marijke helaas home en voor Nikky en Britt New Zealand.In vogelvlucht is het niet echt geworden haha. Maar hopelijk zijn jullie zo weer beetje meer op de hoogte.Het reisverslag van NZ volgt snel... promise!Heel veel liefs,Van ons xxx

• 22 April 2014 - 17:36

Almama:

Hoi lieverds,

Leuk om weer wat te horen over jullie reis en belevenissen. Ben benieuwd naar jullie nieuw opgedane kookkunsten, klinkt goed en ik wil graag proeven. Kangoeroe biefstuk schijnt ook lekker te zijn dus als jullie je daar ook nog even in verdiepen.
    Geniet nog even van jullie al bijna laatste maand in down under,

Kus

• 22 April 2014 - 21:47

Sjoukje Veerman:

geweldig heb zelf heel veel connecties met wat jullie gezien hebben dus goeie ouwe tijden!
    nog een geweldige tijd , kus Sjoukje

• 23 April 2014 - 23:10

Irma:

Heerlijk dames! Jullie waren al getagd in een facebookfilmpje met vooral de feesten. Echt party! Geniet nog lekker verder. X