Onze eerste 20 dagen op reis - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nikky, Marijke & Britt - WaarBenJij.nu Onze eerste 20 dagen op reis - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Nikky, Marijke & Britt - WaarBenJij.nu

Onze eerste 20 dagen op reis

Blijf op de hoogte en volg Nikky, Marijke & Britt

26 Januari 2014 | Vietnam, Hanoi

Heee lieve vrienden en familie,

Hier is hij dan: Ons eerste reisverslag!! Om te beginnen leven we nog, hebben we al onze spullen nog, hebben we nog geen tattoos laten zetten, geen aziatische mannen versierd en hebben we het ontzettend naar onze zin. Trouwens nog ontzettnd bedankt voor het geweldige afscheid op Schiphol. Echte toppers!!

Thailand:
We zijn onze reis begonnen met 4 dagen bangkok. Iets langer dan gepland maar we wilden natuurlijk wel onze lieve vriend Pieter ontmoeten. Het was even spannnend of we Bangkok uberhaupt wel zouden bereiken, vanwege onze enthousiaste taxichauffeur die zijn engelse skills op ons wilde uittesten en met trots zijn engelse boeken, die door de auto verspreid lagen, te voorschijn toverde.
Het eerste hostel was heel fijn, we hadden onze eigen kamer met badkamer en er was zelfs een zwembad bij het hostel. Gelukkig blijven we meisjes en kostte het ons minder dan 2 minuten om de kamer om te toveren in een klerezooi! Hoewel Britt en Nikky vol verbazing waren over de mini-backpack van Marijke, zei ze bij aankomst in het hotel trots ook nog eens: " Oh jaaa, weet je wat ik ook nog op het alerlaatste moment heb ingepakt? Mijn snorkel! Slim he!? " Gelukkig is die al regelmatig van pas gekomen onder de douche..
Eerste indruk Bangkok: chaos. We hebben ons vermaakt met bezoken van tempels, boottochtjes, heerlijke Pad Thai, mojito's en als hoogtepunt de fietstocht waarbij Pieter onze redder in nood was omdat wij natuurlijk weer te laat waren omdat we verkeerd hadden ingeschat hoe lang hetduurt om een trein te boeken.
Onze volgende stop was Chiang Mai, waar we aankwamen na een 13 urige treinreis en een gevulde blaas omdat de wc's veel te goor waren. Een fijn hostel gevonden, voor het eerst een dorm voor 4 personen, alleen was onze kamergenoot 2 van de 3 nachten afwezg, dus je raadt het wel.... een klerezooi!! We hebben rondgelopen, tempels bezocht en de tweede dag een one day adventure trekking gedaan. We hebben op olifanten gereden, veilig achter hun flaporen, we hebben door de jungle gelopen naar een waterval en daarna hebben we wildwatergeraft alleen het enige waar we nat van werden was het gespetter van de lollige instructeurs.
Volgende dag zijn we vetrokken naar het veelbelovende paradijs Pai. Na een 4 uur durende misselijk makende slingerrit door de bergen bleek dat Pai helemaal aan onze verwachtingen voldeed.Hippie achtige sfeer en festivalachtige uitstraling. In de bus hebben we 2 amerikanen ontmoet die ons meenamen naar Pai circus school. Daar hebben we 4 nachten in ons eigen idyllische hutje geslapen. Van slapen kwam echter weinig terecht door de verchrikkelijke kou 's nachts en we elkaar afwisselden met voedselvergiftiging. De Amerikanen waren met een hele groep waarmee we de aankomende tijd hebben doorgebracht. We hebben in 2 dagen met scooters de hele omgeving doorgecrossed (achterop bij onze vrinden).
Daarna met de bus naar Chiang Khong op de grens bij Laos. Na een nachtje slapen zijn we de volgende ochtend vroeg opgetaan om ons volgnde avontuur in Laos te starten met onze Amerikaanse, Engelse en Nederlandse vrinden. In Huay Xai zijn we op de slowboot gestapt waar we meteen met onze terrorvrienden de boot op stelten wisten te zetten en de hele opstelling van de boot hebben verbouwd tot chillplek. Tsja we moesten tenslotte 6 uur op die boot..... Het uitzicht was prachtig, maar hebben ook erg genoten van de drankjes op de boot.
1 nacht overnacht in een crappie hostel in Pak Beng, en een Laos festival mee mogen maken!! We ebben leren dansen van de Lao (demonstratie volgt in NL :)). Sodeknetters wat een spetters waren wij voor ze.... ze kwamen als bijen op ons af! Wat overigens erg lollig was is dat ze tussen elk nummer door weer braaf gingen zitten tot het volgende nummer kwam. het kostte ons en paar nummers om er achter te komen wat de bedoeling was, terwijl die host als zes keer in het Lao had proberen uit te leggen dat we de dansvloer moesten verlaten.
Volgende dag weer op de boot. Iets anders dan gepland want we waren wederom te laat..... Rennen naar de achterkant van een andere boot om op onze oude vertrouwde boot te komen maar helaas.. Dat werd 7 uur op een plastic stoel in de kou.
Aangekomen in Luang prabang weer een hostel geregeld met onze oude vertrouwde vrienden en sinds tijden heerlijk warm gedoucht. Alle amerikanen waren weer eens "STARVING" en hebben het straateten uitgeprobeerd voor 1 euro op de nightmarket. "SO GOOD, SO GOOD". Daarna naar een ontzettend leuke bar Utopia, gvolgd door een potje bowlen in de bowling alley. Hier konden we geen genoeg van krijgen.... Dus hebben we het de 2 dagen daarna nog maar eens herhaald..
In luang prbang hebben we fietsen gehuurd, een prachtige helblauwe waterval bezocht en leuke dingen gekocht op de nightmarket.
Afgelopen vrijdag zijn we naar Hanoi gevlogen met een piepklein vliegtuigje. Hier kregen we pas echt een cultuurshock!!! JEETJE wat is het hier druk. Bangkok s er niks bij. Zwermen scooters en kneiterhard getoeterd van sochtends vroeg tot midden in de nacht. Gister met onze frans sprekende Belgische vrinden een kroegentocht gedaan en geeindigd in een soort van club.

We maken ons nu klaar voor een ijskoude trip naar Sapa waar we hill-tribes gaan bezoeken en overnachten ook bij die mensen. Foto's volgen nog!!

Heel veel liefs en dikke kussen,

ONS

• 26 Januari 2014 - 10:40

Rosan:

Waauw wat hebben jullie al veel mee gemaakt!! Superleuk lieverds, veel plezier! xxx
    ps. ik verwacht wel een mailtje met alle verhalen die niet openbaar staan natuurlijk. ;p

• 26 Januari 2014 - 11:00

Lieuwe Veerman:

Wat een avonturen. Je maakt me wel jaloers. Ga zo door en lekker genieten van deze heel bijzondere tijd in jullie leven.

• 26 Januari 2014 - 13:28

Frida:

Wauw meiden! Wat een avonturen alweer.. Heel leuk om allemaal te lezen! Jaloersmakend hahha! Geniet er lekker van schatjes!! Heel veel plezier! Dikke kus

• 26 Januari 2014 - 13:55

Tessa:

Wat een heerlijk verhaal meisjes! Blijf goed genieten en ik ben nu al benieuwd naar de volgende verhalen ;) Liefs xx

• 26 Januari 2014 - 15:43

Oma Oma:

hallo Britt,

leuk dat reisverslag. je bent een echte reizigster. fijn dat je het zo naar je zin hebt. je moeder heeft een snelkoppeling op mijn bureaublad gemaakt dus kan ik af en toe kijken of je al iets nieuws hebt geschreven.

goeie reis nog,

liefs oma

• 26 Januari 2014 - 15:47

Almama:

hoi lieverds,

heb me prima vermaakt met jullie verslag. Ik ben nu zelfs zover dat ik het mij ook erg leuk lijkt om zo'n bijzondere reis te maken. Ik kijk al uit naar jullie volgende verslag. geniet er van, heel veel liefs,
    xxx

• 26 Januari 2014 - 22:22

Sjoukje Veerman:

Wat geweldig dat jullie zo genieten, schrijf maar vaak over jullie wederwaardigheden dan blijven wij goed op de hoogte.
    Nog heel veel reisplezier en aan die scootertjes in Hanoi wen je wel, het zijn geweldige taxi's
    Liefs Sjoukje

• 27 Januari 2014 - 17:29

Mieke:

Erg leuk om te lezen dat jullie zo genieten! Wat een ervaringen, dit tempo houden jullie nooit 5 maanden vol! Heel veel plezier en ik zie uit naar het volgende verslag!
    Liefs, Mieke

• 27 Januari 2014 - 22:12

Ires:

Lieve Britt & Nikky,

Echt heeeeeerlijk om te lezen, ik ben supertrots op jullie dat jullie dit doen! Echt om jaloers op te worden, supervet! Geniet ervan en tot het volgende verslag ;).

Xj, Ires.

• 05 Februari 2014 - 19:09

Irma:

Klinkt goed. Kijk alweer uit nr de volgende verslagen, zo reis ik n beetje mee . Kus irma